PDA

View Full Version : جديد البوم عمرو الجديد

e-iglesias
01-06-2013, 09:28 AM
طبعا عايز اوفر عليكو التعليقات اللي هتكتبوها

عمرو عارف هو بيعمل ايه
وعمرو مش بيوقف عند ملحن او شاعر
عمرو زي ما اكتشف حد ممكن يكتشف مليون غيره

انا معاكو مليون في المية

ولكن

نوع معين من الاغاني افتقدناه في البومات عمرو زي
لو كان يرضيك
الملاك البرئ
ولسه بتحبه
وغيرهم كتير

بالعربي الاغاني الرايقه اللي تمسكلك فنجان قهوه وتقعد تسمع وتقول الله

واكبر ملحن جاااااااااااامد يرجعك لاغاني الطرب الجميله دي وخصوصا ان عمرو في الحفلات بيبدع في المواويل والطرب هو

وليـــــــــــــــــد سعـــــــــــــــــد

على قولة اللمبي 00 حد يسيب بني ادمه زي دي 00

الراجل ده مجنون طرب اغانيه تكسر الدنيا

ليه مفيش تعاون مع عمرو مش عارف

اليوم سمعت الاغنية دي بالصدفه ودورت على ملحنها لقيته وليد سعد

فكتبت الموضوع ده

اسمعوا واعطوني رايكوا

http://www.youtube.com/watch?v=GBYxGLnlBH0

وهل هذا الملحن جدير انه يتعامل مع عمرو ولا لا

diabamr
01-06-2013, 09:35 AM
هوه جامد جدا وانا معاك فى ده بس ممكن معندهوش اللى يليق بعمرو دياب وانا ارهن ان عمرو قعد مهاه ولكن مكنش فى تعاون علاشان اكيد عمرو مش شارف فيه انه ممكن يزوده حاجه فى مشواره الفنى

e-iglesias
01-06-2013, 09:46 AM
هوه جامد جدا وانا معاك فى ده بس ممكن معندهوش اللى يليق بعمرو دياب وانا ارهن ان عمرو قعد مهاه ولكن مكنش فى تعاون علاشان اكيد عمرو مش شارف فيه انه ممكن يزوده حاجه فى مشواره الفنى

حرام عليك يا راجل وليد سعد معندوش حاجه تليق بعمرو

اتفضل ادي اعمال وليد سعد لغاية 2009 بس

( محمد فؤاد ) : تحرمنى ليه منك ,, انا لو حبيبك ,, فينك ,, خساره ,, انت وبس ,, عم حمزه ,, يا ناس روحى ,, وبحب ,, زى الليله ,, الله لو نرضى ,, معقول ,, مش حبيبه حد فينا ,, ليك حق تزعل ,, كبر الغراااام ,, هتمثل ,, مفيش نصيب ,, على بالو ,, وشك ,, لو ليا حق ,, ولا نص كلمه ,, مبيعرفنيش .. جات يا راحت ,, ماكدبش عليك ,, ابدها دايما بسم الله .

( عمر دياب ) : لو كان يرضيك ,, ولسه بتحبه .

( شيرين ) : بطمنك ,, اخيرا اتجرات ,, ما بتفرحش ,, عينى ونينى ,, اللى جارحنى ,, لا يا حبيبى ,, سيبنى ,, بحبك اوى ,, انتهينا خلاص ( كلام ) .

( جورج وسوف ) : خسرت كل الناس ,, بستنى باليوم واليومين ,, مستنى منى ايه ,, الصبر طيب ,, شكرا .

( فضل شاكر ) : بياع القلوب ,, فاكر لما تقولى ,, من اخرها ,, بفكر بالساعات .

( وائل جسار ) : الدنيا علمتنى ,, يوم زفافك ,, مشيت خلاص ,, احتجلتى ,, غريبه الناس ,, لمين هعيش ,, الروليت ,, بتوحشينى ,, بحبك مش هقول تانى ,, ( البوم دينى كامل 2010 ) ,, بتقولى انساك .

( حسين الجسمى ) : بحبك وحشتينى ,, قول رجعت ليه ,, سته الصبح ,, ايام من حياتى ,, ربنا يا ولى النعم ,, اسالوا كل الناس ,, فرحان بمصر .

( اليسا ) : خد بالك عليا ,, مصدومه ,, عيشه والسلام ,, من غير مناسبه ,, ما عاش ولا كان ,, تصدق بمين .

( رضا ) : عدى العمر ,, نسيت النوم ,, بحبك ,, ليه ياحبيبى ,, ودعتنى ,, اللى مشافش الدنيا ,, ياللى بحبك ,, كبرت يا صغير .

( صابر الرباعى ) : مثلت الحب ,, ببساطه ,, ضاقت بيك .

( تامر حسنى ) : كل سنه وانت طيب ,, حب ,, قرب حبيبى ,, انتى نسيتى نفسك .

( هيثم شاكر ) : جديد عليا ,, جرح الناس .

( هشام عباس ) : مكنش ذنب حد ,, طول ما انت بخير ,, خلى قلبك حنين ,, ناسينى .

( عبد الفتاح الجرينى ) : اشوف فيك يوم ,, زى ما تحب ,, ابقى افتكرنى .

( نانسى عجرم ) : لو سالتك انت مصرى ,, معجبه ,, اللى كان ,, مين ده اللى نسيك ,, بلديات ,, روحى معاك ( سافر ) ,, سلمولى عليه .

( هانى شاكر ) : ذكرياتى ,, لا يا قلبى ,, علمنى اسباب الفرح ,, البوم صور ,, حبيبى حياتى ,, كل اللى عرفوك .

( بهاء سلطان ) : وتندم ليه ,, جرحنى مره ,, باماره ايه ,, اه لو اشوفك ,, يعنى اللى فى عينى .. وبناقص حياتى معاك .

( محمد منير ) : بتبعدينى ,, خايف .

( محمد محيى ) : مالى النهارده ,, بشكرك .

( مدحت صالح ) : توحشنى وانا وياك ,, بعترف ,, اعمله ايه ,, مش عارفه انك ,, واقفه جمبى .

( جنات ) : الطفله البريئه ,, عشان خاطره ,, انا دنيته .

( امال ماهر ) : فى ايه بينك وبينها ,, انا بعدك .

( حماده هلال ) : حبيبى ,, انا قولت .

( اصاله ) : والله ما تحدى .

( دياب ) : غمازات .

( وليد سعد ) : كل ذنبى .. سبنى وراح .

كفايه كده :: وطبعا دى مش كل اغانيه دى اشهرها

سورى لو نسيت اغانى بس دى اكتر اغانى بحبهاله وكسرت الدنيا طبعا

التوبيك ده مفتوح للى عايز يقول رايه فى وليد سعد كملحن ولو حد يعرف اغانى له تانى انا مش قولتها يقول اكيد ..

Ahmed.Mahmoud
01-06-2013, 10:03 AM
كل حاجة هتظهر قريب بلاش نستعجل

mgation
01-06-2013, 10:19 AM
وليد سعد بس !!!؟؟
فيه مليون واحد معرفش ليه عمرو مش بيشتغل معاهم
وفى كل المجالات سواء تأليف او تلحين او توزيع
يعنى مثلا فين
تامر على + رامى جمال + وليد سعد + نادر نور ... دول تلحين
تميم + كريم عبد الوهاب + نادر حمدى + فهد ... دول فى التوزيع

فين دوووووووووووووووووووووووول

Qassim
01-06-2013, 10:37 AM
كــــــــــــــــــــــــــــــله الا وليد سعد ده ماينفعش يشتغل مع عمرو خالص ده فعالم وده في عالم تاني وحضرتك الاغاني الي ذكرتهة 90 في المية منها فالبوم عودوني فانت عايز حاجة تتعمل تاني وهي اتعملت بقالها تجي 14 سنة ماينفعش عمرو ميزته انو مواكب التطور في الموسيقى ما ينفعش يرجع لوره

diabo man
01-06-2013, 10:41 AM
اولا ياريت يكون عنوان الالبوم اكثر دقة ........ثانيا....اكيد لو عنده شغل حلو مستحيل عمرو حيقله لأ ....اللى عنده الشغل الاحسن بيفرض نفسه مهما كان

hasn_66
01-06-2013, 02:13 PM
انا اللى نفسى عمرو يشتغل معاه رامى جمال بجد الحانه عاليه اوووووى

Ahmed husein
01-06-2013, 02:58 PM
انا مقتنع بحاجه
ان عمرو لو عنده شغل يناسبه مع اي حد حشتغل معاه
وكمان مقتنع ان عمرو عارف كل الملحنين ولمؤلفين و الموزعين وبيسمع اعمالهم
بس هو له نظره اكيد اكتر فهما مننا لان هو اللي شغال في لمجال ده وهو اللي فاهم اذا كان فلان حينجح معاه ولا لا
لان نجاح اي فنان مع اي مطرب تاني مش بلضرورة يعني نجاحه نفس النجاح مع عمرو

The Golden Boy
01-06-2013, 10:08 PM
هو فعلا ملحن متميز ومن زمان .... مش عارف مفيش تعاون بينه وبين عمرو ليه

anasad90
01-07-2013, 12:22 AM
حرام عليك يا راجل وليد سعد معندوش حاجه تليق بعمرو

اتفضل ادي اعمال وليد سعد لغاية 2009 بس

( محمد فؤاد ) : تحرمنى ليه منك ,, انا لو حبيبك ,, فينك ,, خساره ,, انت وبس ,, عم حمزه ,, يا ناس روحى ,, وبحب ,, زى الليله ,, الله لو نرضى ,, معقول ,, مش حبيبه حد فينا ,, ليك حق تزعل ,, كبر الغراااام ,, هتمثل ,, مفيش نصيب ,, على بالو ,, وشك ,, لو ليا حق ,, ولا نص كلمه ,, مبيعرفنيش .. جات يا راحت ,, ماكدبش عليك ,, ابدها دايما بسم الله .

( عمر دياب ) : لو كان يرضيك ,, ولسه بتحبه .

( شيرين ) : بطمنك ,, اخيرا اتجرات ,, ما بتفرحش ,, عينى ونينى ,, اللى جارحنى ,, لا يا حبيبى ,, سيبنى ,, بحبك اوى ,, انتهينا خلاص ( كلام ) .

( جورج وسوف ) : خسرت كل الناس ,, بستنى باليوم واليومين ,, مستنى منى ايه ,, الصبر طيب ,, شكرا .

( فضل شاكر ) : بياع القلوب ,, فاكر لما تقولى ,, من اخرها ,, بفكر بالساعات .

( وائل جسار ) : الدنيا علمتنى ,, يوم زفافك ,, مشيت خلاص ,, احتجلتى ,, غريبه الناس ,, لمين هعيش ,, الروليت ,, بتوحشينى ,, بحبك مش هقول تانى ,, ( البوم دينى كامل 2010 ) ,, بتقولى انساك .

( حسين الجسمى ) : بحبك وحشتينى ,, قول رجعت ليه ,, سته الصبح ,, ايام من حياتى ,, ربنا يا ولى النعم ,, اسالوا كل الناس ,, فرحان بمصر .

( اليسا ) : خد بالك عليا ,, مصدومه ,, عيشه والسلام ,, من غير مناسبه ,, ما عاش ولا كان ,, تصدق بمين .

( رضا ) : عدى العمر ,, نسيت النوم ,, بحبك ,, ليه ياحبيبى ,, ودعتنى ,, اللى مشافش الدنيا ,, ياللى بحبك ,, كبرت يا صغير .

( صابر الرباعى ) : مثلت الحب ,, ببساطه ,, ضاقت بيك .

( تامر حسنى ) : كل سنه وانت طيب ,, حب ,, قرب حبيبى ,, انتى نسيتى نفسك .

( هيثم شاكر ) : جديد عليا ,, جرح الناس .

( هشام عباس ) : مكنش ذنب حد ,, طول ما انت بخير ,, خلى قلبك حنين ,, ناسينى .

( عبد الفتاح الجرينى ) : اشوف فيك يوم ,, زى ما تحب ,, ابقى افتكرنى .

( نانسى عجرم ) : لو سالتك انت مصرى ,, معجبه ,, اللى كان ,, مين ده اللى نسيك ,, بلديات ,, روحى معاك ( سافر ) ,, سلمولى عليه .

( هانى شاكر ) : ذكرياتى ,, لا يا قلبى ,, علمنى اسباب الفرح ,, البوم صور ,, حبيبى حياتى ,, كل اللى عرفوك .

( بهاء سلطان ) : وتندم ليه ,, جرحنى مره ,, باماره ايه ,, اه لو اشوفك ,, يعنى اللى فى عينى .. وبناقص حياتى معاك .

( محمد منير ) : بتبعدينى ,, خايف .

( محمد محيى ) : مالى النهارده ,, بشكرك .

( مدحت صالح ) : توحشنى وانا وياك ,, بعترف ,, اعمله ايه ,, مش عارفه انك ,, واقفه جمبى .

( جنات ) : الطفله البريئه ,, عشان خاطره ,, انا دنيته .

( امال ماهر ) : فى ايه بينك وبينها ,, انا بعدك .

( حماده هلال ) : حبيبى ,, انا قولت .

( اصاله ) : والله ما تحدى .

( دياب ) : غمازات .

( وليد سعد ) : كل ذنبى .. سبنى وراح .

كفايه كده :: وطبعا دى مش كل اغانيه دى اشهرها

سورى لو نسيت اغانى بس دى اكتر اغانى بحبهاله وكسرت الدنيا طبعا

التوبيك ده مفتوح للى عايز يقول رايه فى وليد سعد كملحن ولو حد يعرف اغانى له تانى انا مش قولتها يقول اكيد ..

كل دوووووووووول الاغاني مش عاجباك ؟؟؟

لا والله يا ريت سنك يزيد سنتين اجمل منهم كلهم

دا اقل اغنية من اللي ذكرتهم بتسوى مليون اغنية زي الفشل الكبير في تاريخ عمرو دياب و اغنية يا ريت سنك

Ahmed husein
01-07-2013, 12:38 AM
كل دوووووووووول الاغاني مش عاجباك ؟؟؟

لا والله يا ريت سنك يزيد سنتين اجمل منهم كلهم

دا اقل اغنية من اللي ذكرتهم بتسوى مليون اغنية زي الفشل الكبير في تاريخ عمرو دياب و اغنية يا ريت سنك

والله في رأيي يا ريت سنك احلى منهم كلهم بما فيهم لو كان يرضيك

Medo-Diab
01-07-2013, 02:44 AM
لو كان عندو جديد مكنش عمرو دياب سابو .. عمرو دياب بيدور على اللى يقدملو حاجة جديدة تعجب الناس

strongest83
01-07-2013, 12:06 PM
يا سلام عليك انا معك مية المية

ismail
01-07-2013, 12:30 PM
محدش عارف اى حاجه هوه ليه بتغل او مبيشتغلش مع فلان اكيد في اسرار احنا مش عارفنها